Sixx kolléga kérésünkre hozzászólt a témához, amire egyik lelkes kommentezőnk, Hallohallo próbált válaszolni, de a rendszer nem engedte. Elküldte levélben, és valószínűleg túl hosszú volt a bloghunak. De akkor olvassátok.
szóval az, hogy a 'csajos filmek' a romantikus filmek, meg a "hogyan is pasizzunk be" filmek, valamint hogy a komolyabb illetve akciódúsabb filmek nem jönnek be a nőknek, hát... hogy is mondjam... maradjunk, legenyhébb esetben, a sztereotípia szónál.
szerintem eleve a felvetésre való reagálás elhibázott, ezt már az előző blogbejegyzésnél megírtam, miszerint attól van egy filmnek - teszem azt női - neme, hogy bizonyos csoportnak - ez esetben nőknek - tetszik. (én kértem meg Sixxet, hogy regáljon rá- vl)
úgy gondolom, egy film - könyv, egyéb műalkotás - nemét az adja, hogy milyen nézőpontból vesz szemügyre dolgokat, vagy hogy milyen csoport problémáit villantja fel, mekkora érzékenységgel (pl ki tudja-e kerülni a patriarchális és/ vagy berögződött előítéleteket: a szex és ny sokszor nem, ld mindig kell egy pasi, és mindig kell egy új cipő, e körül forog a nagy része, időnként szerencsére tényleg felbukkan valami üdítően őszinte jelenet, szerintem sajnos nem elégszer).
úgy gondolom, nagyon meghatározó a rendező neme is, de nem feltétlenül, vannak bőven kivételek. pl a kés a vízben annyira tisztán megmutat egy kapcsolatot belülről, hogy szerintem az egyszerre férfi és női film is, a csak szex és más semmi meg annyira klisés és gonosz a női szereplőkkel, főleg a szomszédasszonnyal, hogy inkább tartom férfifilmnek.
valami okból férfiak szeretnek nőt és "a nő" lelkivilágát (esetleg szexualitását) állítani a középpontba, pedig, eléggé nyilvánvaló okból, nem ismerhetik olyan mélységekben a női életet, annak részeit, problémákat és az ezekből adódó gondolkodásmódot, reakciókat, mint egy nő (tudom általánosítok meg leegyszerűsítek, nézzétek el nekem, ekkora terjedelemben nem igazán lehet kifejteni pontosan). amiket szívből gyűlölök: a női tusolós jelenetek (angi vera), az anya-lánya közti meghitt, szeretetteljes, felhőtlen viszony (basszus egy konkrét példa se jut most az eszembe), meg a különleges lelkivilágú finom prostituált (éli az életét, closer, de még a pretty woman is, ugyan nem finom a lelke, de hányok az egésztől).
a női rendezők viszont jellemzően szeretnek nőket, ráadásul valós nőket megjeleníteni, középpontba helyezni, legtöbbször ebből születnek a női filmek. pl a friss levegő. amit mondjuk nem néznék meg még egyszer, bár időnként még tetszett is, női film, de ez nem az a kategória, amit az imdb-n meg lehet találni a nők által 10 legpreferáltabb film között (és itt jön be az, amit az elején is említettem, hogy attól még, hogy női film, nem biztos hogy sok nőnek tetszik is).
egy dolog volt az írásodban sixx, ami szerintem szorosan kötődik a film neméhez, a kivillantott csöcs. ez a nézőpont miatt fontos. mert ki akarta megmutatni kinek azt a cicit? férfi a férfinak. tehát adva van, hogy férfiaknak készült a film (pont emiatt a nézőpont miatt - is - tartom alapvetően férfifilmeknek a pornót is).
ami viszont nagyon-nagyon zavaró volt, az olyan aprónak tűnő dolgok: "moziba viszek egy csajt" illetve "szerelmes kislány moziba csábítja a hímet". no comment.
Utolsó kommentek