
A hazai kritikai beszédmódból nagyon hiányzik a gender nézőpont. A
filmhu kritikusa az
Eladó szerelemről készült
szövegében kitér a láthatóan Monica Bellucci mellére épülő történet e kontextusára is.
Bellucci és Depardieu archetípusok - a kurva és a strici, a szerető és a gengszter, a szépség és a szörnyeteg. Bliernek volt annyi esze, hogy a három főszereplő mellé megbízható ’arcokat’ kanyarítson a mellékszereplőnek, úgyhogy ők is szereznek néhány kellemes pillanatot.
Blier filmje bizony igencsak egyoldalúan, már-már hímsoviniszta felhanggal vizsgálja nő és férfi viszonyát, egy kapcsolatban elvárható, vagy inkább megnyerhető közelség, gyengédség variánsait. Nem kevesebbet állít, mint hogy ezeket az érzelmeket egyedül a pénz és a másik felett gyakorolt hatalom mozgatja, az ösztönök, vágyak csak a felszíni látszatot jelentik.
Utolsó kommentek