Bellucci és Depardieu archetípusok - a kurva és a strici, a szerető és a gengszter, a szépség és a szörnyeteg. Bliernek volt annyi esze, hogy a három főszereplő mellé megbízható ’arcokat’ kanyarítson a mellékszereplőnek, úgyhogy ők is szereznek néhány kellemes pillanatot.
Blier filmje bizony igencsak egyoldalúan, már-már hímsoviniszta felhanggal vizsgálja nő és férfi viszonyát, egy kapcsolatban elvárható, vagy inkább megnyerhető közelség, gyengédség variánsait. Nem kevesebbet állít, mint hogy ezeket az érzelmeket egyedül a pénz és a másik felett gyakorolt hatalom mozgatja, az ösztönök, vágyak csak a felszíni látszatot jelentik.
Eladó szerelem: Bellucci melle és a hímsovinizmus
2006.11.01. 21:08 vl
A hazai kritikai beszédmódból nagyon hiányzik a gender nézőpont. A filmhu kritikusa az Eladó szerelemről készült szövegében kitér a láthatóan Monica Bellucci mellére épülő történet e kontextusára is.
Szólj hozzá!
Címkék: kritika film nő test beszédmód
A bejegyzés trackback címe:
https://piroska.blog.hu/api/trackback/id/tr4717065
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek