Három fotót mutatok.
Ezek itten kérem, ahogy az kitalálható, egy joghurt-cég reklámkampányának a képei. Ami nem található ki könnyen, és fontos: brazil vállalatról van szó, a kampány is a brazil fogyasztóknak készült. (A jelenetek immáron közhelyszámba menő képkockák az American Beauty, a Basic Instinct és a Seven Year Itch címu filmekből, de nem is ez az érdekes.) A lényeg a szlogen, amit nagyon nehezen lehet elolvasni (ráadasul portugálul van, gondolom) és így szól: "Hagyd a fenébe. A férfiak preferenciái sosem változnak." Ezt most csak azért hozom ide, mert ez a kampány itten, az USA-ban valszeg egy percet sem élne túl. Ugye, azonnal beugrik mindenkinek a mostanában nagy port fölvert Dove-képsorozat, amelyik alapötlete, alapmondanivalója éppen a szöges ellentéte a dél-amerikai országban futó joghurt-reklámnak.
Mellékesen (egy frászt mellékesen: főképpen): bár nyilván a fönti képek egyike sem a big is beautiful jegyében készült, azért hadd jegyezzem meg, hogy akárki akarmit is mond (egyéni preferenciákat félretéve), nézzük csak meg pl. az American Beauty imitáció modelljét: az egészségtől kicsattanó, elképesztően gyönyöru, mi több igen-igen gusztusos, végtelenségig erotikus nő. (A többiek is persze azok lennének gondolom, csak az erőltetett film-identitás és az "üzenet" miatt kissé hülyén néznek ki. Sztem.) És hát most előkaphatnám a feminizmus eredményeit, amelyik lehetetlenné tette (hála istennek), hogy az USA-ban ilyen ideológiájú reklámkampány megjelenjen, de még ez sem kell persze: egyszeruen csak nem értem, ha agyonütnek sem értem, miért is kellene nekem ezeket a fantasztikus nőket nézve rosszul éreznem magam a (nem 38 mínuszos méretu) testemben.
(via AdBlog)
---kábé
Utolsó kommentek