Piroskablog [gender+kultúra]

Piroska csak egyszer tévedt el a Nagy Kerek Nemierdőben, és máris lecsapott rá a Farkas. Piroska most visszacsap! Írd meg, mit láttál a Nagy Kerek Nemierdőben.

címkék

12pont (5) akció (3) amerika (17) autó (4) bakos (7) beszámoló (7) beszédmód (48) biológia (4) botrány (4) buzizás (3) celeb (7) család (8) egyház (6) előítélet (7) erőszak (21) esélyegyenlőség (22) feminista (4) feminizmus (14) ffi (59) film (18) foci (7) gender (3) hír (67) interjú (4) irodalom (15) iszlám (3) japán (4) kép (5) kritika (26) külföld (9) kultúra (10) magyar (9) média (14) melegek (11) népszabadság (6) (98) oktatás (4) olvasónapló (5) plasztika (4) politika (17) prostituált (3) reklám (17) sport (7) szabály (7) szavazás (4) szex (14) szexista (29) sztereotípia (27) szülés (3) társadalom (62) test (6) tévé (13) transgender (5) tudomány (4) újság (9) vallás (7) videó (12) vita (4) Címkefelhő

Piroska kosarából

Utolsó kommentek

Mit kíván a női nemzet? 12 pont (Ma: 4.+5.+6. pont)

2007.03.30. 00:24 vl

Az előző bejegyzésben és a folytatásában a nők 12 pontját kínáltuk vitára, most újabb hárommal folytatjuk.
4. Biztonságot a nőknek otthonaikban (is)!

Menedékotthonokat és a nők elleni erőszakról kiképzett segítő szakembereket.
Távoltartási törvényt és a családon belüli erőszak kriminalizálását.
A (munkahelyi) szexuális zaklatás és a prostitúció megelőzését és visszaszorítását.
Modern és szakszerű szexuális erőszak törvényeket. Tegyék alkalmassá a magyar jogot a partnerkapcsolaton belüli nemi erőszak büntetésére.

5. Nőkre szabott egészségügyi szolgáltatásokat!

Szemléletváltást a nőgyógyászatban. Toleranciát, emberi-, személyiségi- és betegjogok tiszteletben tartását, eltérő kulturális szokások és szexuális irányultságok figyelembevételét a vizsgálatok és kezelések során.
Betegjogokat, speciális várandós-törvényt, a kórházi szabályok és protokollok felülvizsgálatát.
Tudományos kutatásokon alapuló információkat a női betegségekről és gyógymódjaikról, beleértve az alternatív megoldásokat is.
A „női egészség-nevelés” (women’s health education) fogalmának bevezetését, az ezzel kapcsolatos képzés elindítását orvosoknak, egészségügyi szakdolgozóknak, mentálhigiénés szakembereknek, pedagógusoknak és laikusoknak.
Teljeskörű tájékoztatást a vizsgálatok és beavatkozások kockázatairól és következményeiről.
A női nemi szervek csonkításainak megelőzését (pl. szűréseknél, szülésnél gátvédelemkor, stb.)
A női betegségek differenciált és államilag támogatott kezelését.

6. Méltó módon foganni, szülni és születni!

Kontrollált szülés helyett informált szülést, anyabarát, bababarát és családbarát intézményeket.
Női segítőket a várandós, a szülő és a gyermekágyas nők mellé.
A hazai és nemzetközi statisztikai adatok közzétételét.
A várandós és szülő nő nem beteg: egészséges várandósságot és egészséges anyaságot.
Az egymást segítő hálózatok és női körök támogatását.
Az évi kétmilliárd forintos tápszertámogatás helyett szoptatási tanácsadók képzését.

A gyermeknevelés területén
Rugalmas családsegítő intézményeket és családi napköziket.
„Cél: minimum 40%” – ennyi részt vállaljanak az együttélő apák gyermekeik mindennapi gondozásában.
Több bölcsődét, bölcsődei felvételt álláskereső anyáknak is.
Idejében nem kurtított, magasabb összegű gyes-t.
A gyes-en lévővel kapcsolattartó munkahelyeket.
Az önismeret és a munka iránti motiváció fejlesztésének integrálását az intézményes segítő szolgáltatások közé szülőknek és leendő szülőknek.
A várandósokkal együttműködő, a gyes-en lévővel kapcsolattartó, őket visszaváró munkahelyeket.

20 komment

Címkék: társadalom beszédmód esélyegyenlőség 12pont

A bejegyzés trackback címe:

https://piroska.blog.hu/api/trackback/id/tr3751385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deansdale 2007.03.30. 16:52:23

4. Biztonság
Ezekkel félig egyet tudok érteni. Bár nem tudom, hogy mi bajuk a prostitúcióval - üldözzék inkább a hozzá kapcsolódó bűnözést. Én magam nehezen bírom megérteni, hogy mi köze Átlag Aranka feministának ahhoz, hogy ki kivel szexel, és mit kér vagy ad cserébe. Sőt, megfogalmazom egyenesebben: se az államnak, se a feministáknak semmi köze ahhoz, hogy ki mit csinál a hálószobájában. Büntessék azt, aki mást prostitúcióra kényszerít.
Továbbá nagyon félek a szexhez kapcsolódó törvények szigorításától. Itt is az lehet majd, mint az USA-ban, hogy ha csak rá mer nézni egy férfi egy nőre, már mehet is a bíróságra. A nő röhög a markába, a kártérítésből egy életen át megél, az meg, hogy a férfit ártatlanul egy életre tönkretette, hát, kit érdekel. Témához kapcsolódó angol nyelvű poénos oktatófilm:
www.stupidvideos.com/video/just_plain_stupid/sexual_harassment_at_work/
5. Egészségügy
Egyetértek.
6. Szülés, gyermeknevelés
Szülés: egyetértek.
Gyermeknevelés: micsoda baromság?!
"„Cél: minimum 40%” – ennyi részt vállaljanak az együttélő apák gyermekeik mindennapi gondozásában."
Milyen alapon akarja bárki meghatározni, hogy egy család hogyan osztja be a munkát/idejét?
Ja és hogyan szeretnék mérni? "Csekkolás" lenne, mint a gyárakban?

elefánt · http://republican.blog.hirszerzo.hu 2007.03.30. 22:21:32

Nade - meddig tart a korszerű erőszakellenes jog, és hol kezdődik a bűnösség vélelme, ami ugye mindenféle alapjogokkal ütközik?

vl · http://www.szakitshabirsz.blog.hu 2007.03.30. 22:53:45

a prostitúció éles vitákat vált ki a feministák között is: sokak vmennyire legalizálnák (holland minta), mivel eltörölni lehetetlen. ha vmennyire szabályoznák, akkor a prostituáltak is tisztább helyzetbe kerülnének, járhatnának legálisan orvosi vizsgálatra (bár asszem ez most is van), kaphatnának némi támogatást, h kikerüljenek a prostitúcióból.
Sok példa van arra, h az férfiak kevesebb részt vállalnak a gyereknevelés gyakorlati részéből: ezért nyugat-euban például a férfiak nagyobb része megy el gyesre. nálunk is lehetne, de alig-alig veszik igénybe ezt.
elefánt, fejtsd ki plz.

Deansdale 2007.03.31. 18:52:25

Arra próbáltam utalni, hogy magáról a prostitúcióról csak ne vitázzanak a feministák, mert SENKINEK SEMMI KÖZE ahhoz, hogy más mit csinál a hálószobájában.
Vitatkozzanak a hozzá kapcsolódó bűnözésről, hogy azt hogyan lehetne csökkenteni.

ui. kiráz a hideg az olyan amcsi és távolkeleti törvényektől, amik tiltják az orális, anális, stb. szexet. Van ahol a prostitúció legális, az orális szex meg nem, ez aztán a faramuci helyzet :P
kispad.hu/blog/200703/oral-care-es-a-profik.html

Deansdale 2007.03.31. 18:55:24

Elnézést, pontosítás:
A tiltásáról nem kéne vitázni.
Milyen jogon tiltaná meg bárki is?!

testvásárló 2007.04.01. 15:31:49

Deansdale:
"Továbbá nagyon félek a szexhez kapcsolódó törvények szigorításától"

nagyon félek, sőt rettegek, ki kérem magamnak! hogy korlátozzon bárki a szbadságomban!

félek,
hogy majd esetleg nem vásárolhatok nőket kilóra, és nem bántalmazhatom őket a pénzemért! holott jogom van velük azt csinálni a pénzemért, amit akarok! Szabadságomban áll a pénzemért azt csinálni velük, a testükkel, a testrészeikkel, amit csak akarok, JOGOM VAN HOZZÁ! Ha nekem erre van igényem, ő meg eladja nekem a bántalmazás jogát SZABADON!

ha ő csak ebből tud és akar megélni, akkor mi a baj ezzel?

ő eladja nekem, én meg megveszem, az állam ebbe csak ne szóljon bele! Ha a nő oda akarja adni a pénzt, amit tőlem kap a bántalmazásáért a stricijének, akkor ez az ő magánügye, nehogy má ebbe akárki beleszóljon.

szabadság van, az állam meg a feministák ebbe csak ne ugassanak bele!!!

trunko 2007.04.01. 17:27:11

"mivel eltörölni lehetetlen. ha vmennyire szabályoznák, akkor a prostituáltak is tisztább helyzetbe kerülnének, "

értem, és a rablást,a gyilkosságot, a pénzmosást, a bántalmazást
NEM. De küzdeni lehet,sőt kell is ellenük, kötelességünk.

a félreértés abból adódik, hogy sajnos a közvélekedésben a férfi nomra szerint a nők prostituálását és prostitúcóban tartását nem tekintik bántalmazásnak: pedig az!

A prostitúció fizetett bántalmazás.

A prostitúcióban élő nők a füldkereekség legbántalmazottabb csoportja.

Amikor szervkereskedelemről van szó, mindenki hörög, hogy huuu az csúnya... és veszélyes tehát tilos.

de miben különbözik ez attól, amikor női testrészeket piacositanak? Piacra dobják a nők testnyilásait, és az egesz testüket kibérlésere, intim használatra, mint egy VÉCÉT?

ez ugyanugy piacositas, piacra dobas, mintha a retinadat, felvesedet arulnak.

nem igaz hogy kozben nem serulnek a nok, testileg es lelkileg is,

a aprostituáltak halálozási rátája 4í szerese az atlaglakosságénak. kettos nyelvezet es gondolkodas van veluk szemben,

amikor arrol folyik a szo, hogy meg lehessen oket vasarolni, akkor a szabadsagukrol beszelnek, hogy joguk van eladni a testuket...

amikor meg epp megveszik oket meg hasznaljak bantalmazzak oket, akkor ok csak rohadt kis prostik, akikkel barmit meg lehet tenni...

attol kezdve ugyanis, hogy a testuket megveszik kilora elvesztik az alapveto emberi jogaikat, ezeket mar senki semtudja komolyan venni, se a nagykozonseg, se a rendorseg, attol kezdve ok mar csak b. kurvák.

tisztarohej 2007.04.01. 18:06:41

"akkor a prostituáltak is tisztább helyzetbe kerülnének, "

már ha a temetőt tisztább helynek lehet nevezni!

ha a testi es lelki poklot, amiben a testuket felvasarlok miatt vannak tisztabb helyzetnek lehet hivni

legyen eleg a kepmutatasbol!

Deansdale 2007.04.02. 07:01:49

Tisztelt Testvásárló, lehet persze moralizálni, hogy milyen csúnya dolog fizetni a szexért, de ez továbbra sem változtat azon, hogy neked sincs jogod megtiltani egyetlen nőnek sem, hogy ha akarja, csinálja.
Egyébként amit tőlem idéztél, az pont nem arra vonatkozott, mint amit te mondasz.
Mellesleg ha elolvastad volna amit írtam, és nem a saját tévképzeteidnek válaszolnál, akkor látnád, hogy azt írtam, fel kellene lépni a kapcsolódó bűnözés ellen.
Egyáltalán miért nekem címezted a választ? Semmi köze nem volt ahhoz amit én írtam.

Vérszagra gyűl az éji vad :)

Emberek, az a baj, hogy elhittétek a propagandának, hogy minden egyes prostituáltat szemét férfiak kényszerítenek erre a "munkára".
Elfelejtitek továbbá, hogy minden nőnek joga van azt csinálni a saját testével, amit akar, tehát nem tilthattok meg senkinek semmit ezen a téren. Ne a nőket üldözzétek, hanem a bűnözést, broáf.

Röhej, testvásárló, trunko, nem vagytok ti se királyok, se próféták, hogy bárki más szabad embernek megtiltsátok, hogy a kedvére szexeljen azzal akivel ő akar.
Ha ezt tisztáztuk, akkor utána tényleg el lehetne kezdeni azon filózni, hogy mit kezdjünk azokkal, akik nem jókedvükből csinálják.

Deansdale 2007.04.02. 07:05:43

Másik oldalról közelítve a kérdést, ha illegális a prostitúció, azzal legfeljebb annyit értek el, hogy szerencsétlen megalázott, bántalmazott nőket még jól le is sittelik.
Gratulálok :)

Egyébként orbitális baromság azt hinni, hogy csak az érvelhet a szabadságjogok mellett, aki k*rvázni akar...

tisztarohej 2007.04.02. 07:18:08

Nem a szexért fizetsz kispofám, hanem a másik ember testét testrészeit megvásárolod kilora, és ezzel egyutt már az emberi jogait is semmibe vetted, hiszen megszuntetél őt teljes egészként tiszteltni beleértve az alapvető emberi jogait.

Amikor vécézésre használsz egy másik embert, akkor nem ment fel téged az, hogy fizetsz ezért, egyszerűen bűntényt követsz el a megvásárolt emberrel szemben.

ugyanuigy mintha pofán vernéd, vagy hasbarugnád, amit egyébként gyakran megtesznek kliensek, mert ez "beletartozik a szexbe" de a vécére menés a másikon nem kevésbe szemétség, csak akin vécére megyünbk azt rögtön hasba is lehet rugni, pofán lkehet verni, ki lehet tépni a haját, ugyanis, ha vécére lehet rajta menni, akkor bármi mást is meg lehet vele csinálni, el lehet ellene követni, már megszüntek az alapvető emberi jogai,

nincs aki segitséget nyujtana neki, beleértve a rendörök, aki amúgy is vastagon együttműködnek a stricikkel.

Deansdale 2007.04.02. 10:11:32

Kispofád neked bármelyik felmenőd, de én nem.
Másrészt én még soha nem fizettem ilyesmiért senkinek, úgyhogy le lehet szállni rólam.
Harmadrészt a francnak se kéne egy csaj kilóra, ne gyere a hülye frázisokkal, ha egy férfi k*rvázik, akkor dugni akar, nem embercombpörköltet enni.
A vécézést meg hagyjátok már békén, semmi köze a szexhez - bár nálatok talán igen, de ehhez semmi közöm.
Negyedrészt nincs itt szó semmiféle bűntényről. Bűntény a nemi erőszak. A prostitúció nem az, legfeljebb a hozzád hasonlók fejében.
Ötödrészt a pofánverést is hagyjátok már békén, pont úgy beszéltek, mintha a férfiak mind agresszív baromállatok lennének, akik azért fizetnek a k*rváknak, hogy megverhessék őket. Argh. Ja, lehet hogy nálad a hasbarúgás is része a szexnek, de ehhez továbbra is semmi közöm. (Nálam nem.)
Hatodrészt megkérdezném azt a nőt, aki esténként 200.000Ft-ért "randevúzik", hogy mi a véleménye a baromságaitokról. Mert ő is ugyanúgy k*rva, mint aki olcsóbban csinálja, csakhát a demagógok szeretnek kizárólag a legszarabb helyzetben lévőkkel példálózni (akiknek az esetében továbbra sem maga a prostitúció a probléma, hanem a hozzá kapcsolódó bűnözés).
Hetedrészt semmi köze ennek az alapvető emberi jogokhoz. A prostik nagy részét a kutya sem kényszeríti, legfeljebb ráfoghatják a nehéz körülményekre. De sokan éltek már még nehezebb körülmények között és mégsem lettek kurvák, szóval erre hivatkozni elég fals. Naszóval a kutya sem kényszeríti őket, ha ők úgy döntenek, hogy ebből jutnak a legkönnyebben pénzhez, valaki más meg hajlandó fizetni, akkor ennek semmi köze az emberi jogokhoz. Illetve legföljebb annyiban, hogy emberi jog eldönteni, hogy kivel szexel az ember, és ezt a jogot nem kéne elvitatni senkitől.
Nyolcadrészt ha illegális a prostitúció, akkor nem is lesz soha kihez fordulniuk.

iconoclast 2007.04.02. 12:54:18

(testvásárlás)
Magyarországon átalánydíj fejében (TB járulék) és/vagy készpénzért, törvényes módon hozzá lehet jutni más emberek szerveihez, akár olyanokéhoz is, akik ebbe nem egyeztek bele, sőt a hozzátartozók tiltakozása sem jelent akadályt.

A véradásért (a vér testszövet) elméletileg nem jár pénz, a gyakorlatban azonban legtöbbször kapcsolódnak hozzá különféle anyagi és nem anyagi ellenszolgáltatások (költségtérítés, munkaidőkedvezmény, nyereményjáték, stb.)

A spermabankok (Mo-n is) teljesen legálisan fizetnek az "anyagért", és legálisan, pénzért árulják a kuncsaftoknak, akik katalógusból rendelhetik meg a terméket. (Petesejt Mo-n tudtommal nem árulható, külföldön nem tudom mi a helyzet.)

Amennyire látom a testvásárlás egyéb területeken is elterjedt: magánszemélyek, cégek és maga az állam is hajlandó mások testét megvásárolni, hogy számára nehéz, gusztustalan, egészségre ártalmas vagy veszélyes feladatokat végezzen el. Pl. emberek egy wellness hétvége keretében pénzt adnak azért, hogy más erre rákényszerülő emberekkel (adott esetben egyáltalán nem vonzó) testüket masszíroztassák, szőrtelenítsék, stb. Másokkal takaríttatnak, főzetnek, mosogattatnak, tisztíttatják az eldugult lefolyót, vitetik el a szemetet. Másokra bízzák a tűzoltást, a "deviáns" elemek üldözését. A társadalom egyes rétegeit arra kényszerítik, hogy fegyverrel harcoljanak (ellenszolgáltatás nélkül.) Stb., stb.

vl · http://www.szakitshabirsz.blog.hu 2007.04.02. 13:35:29

dean, a prostitúció miért nem bűntény? rengeteg nőt, kislányt kényszerítenek rá a világon (Bódis Krisztának van erről egy brutális doksija). miért csinálsz úgy, mintha mindenki pusztán örömből csinálná ezt?
még a luxusprostik is csak azért csinálják, mert kell nekik a pénz. (hallottam olyan luxusprositkól, akik a közgázon diplomáztak, de közben luxuskurvák voltak, mert csak így tudták eltartani magukat).
iconclast, a köszönöm a testelméleti bevezetőt!

Deansdale 2007.04.02. 14:10:12

A KÉNYSZERÍTÉS a bűn, nem a prostitúció!

Deansdale 2007.04.02. 14:11:04

Bűn pl. a rablás, lopás, gyilkosság. Azért, mert kárt okoz.
Ha két ember szabad akaratából szexel, az nem károkozás, hanem magánügy.
Ha nem szabad akaratából csinálja, akkor sem a szex a bűn, hanem a kényszer.

Egyébként meg persze hogy a pénz miatt csinálják. Csak közgáz mellett 4 órában boltban kiszolgálni vagy pincérnősködni ugye rohadtul fárasztó és nincs jól megfizetve, ellenben ha szétteszi a lábát csak hetente egyszer, a legtöbb gondja máris megoldódott. (De ezért a férfi kuncsaft a "hibás"? Vagy lehet ezt bűnözésnek nevezni? Frászkarikát.)

vl · http://www.szakitshabirsz.blog.hu 2007.04.02. 14:25:15

1, pont arra akartam rámutatni, h a prostitúcióban elég ritka, h valaki önszántából csinálja (mert összeköti a kellemest a hasznossal?)
2, ki mondta, h a férfi a hibás? Persze, a férfiak tartják fent a rendszert, de itt elsősorban nem erről van szó, hanem arról, h teremtsenek legális körülményeket a prostituáltaknak.
3, a közgázos eset példa volt, ami az anyagi kényszerre mutat rá. nem a hétvégi bulizásokhoz kellett a pénz.

Deansdale 2007.04.02. 14:41:24

1. Pénzért = önszántából.
(Kényszer = másik személy kényszeríti.)
2. Egyetértek.
3. Az anyagi kényszert bolti kiszolgálással "kell" megoldani, nem kurválkodással. Akkor is ha albérletre és/vagy száraz kenyérre kell a pénz.

(Persze nekem nincs különösebb bajom azokkal, akik maguktól csinálják, csak arra akartam utalni, hogy az anyagi kényszer nem elfogadható indok. A pénzhiány a legritkább esetben sem áll pisztollyal valaki háta mögött, hogy kényszerítsen. Végső esetben, ha tanulás mellett dolgozni nem hajlandó vagy nem tud, ott is hagyhatja közgázt, elvégre az sem kötelező. Ha meg neki a közgáz van annyira fontos, hogy kurválkodjon miatta, az az ő személyes döntése.
Könnyű utat választott, nincs ezzel semmi baj. Amíg valakik nem akarják őt ezért törvényen kívül helyezni :P

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.04.02. 20:49:58

Ja, a legendás közgázos csajok. :-)

Amúgy érdekes, a férfiprostitúció az meg nincs is. :-)

cozumel 2007.04.03. 01:58:45

"a közgázos eset példa volt, ami az anyagi kényszerre mutat rá. nem a hétvégi bulizásokhoz kellett a pénz."

Vl, ez tipikus peldaja annak, amikot Ti a fatol nem latjatok azt a kurva nagy erdot.

Ha en csak kurvalkodas aran tudok egy egyetemet elvegezni, akkor nem megyek egyetemre. Elmegyek inkabb pincerkedni, takaritani, akar ejszaka is, mint ahogy ugye nyugaton ez teljesen normalis.

Aki a kozgazra jar (v. barmilyen egyetemre) az nem lehet sikhulye ember, elvileg (es most nem a diplomak elertektelenedeserol beszelunk, tehat tegyuk fel a fenti allitast). Gyanitom, az altalad emlitett lanyok matekbol sem voltak gyengek, s pontosan kiszamitottak, mennyi jonne be tisztesseges melobol es mennyi a luxuskurvasagbol.
Nem itelem el oket a dontesuk miatt, de nehogy konnycseppeket kelljen hullatni ertuk!
süti beállítások módosítása