Piroskablog [gender+kultúra]

Piroska csak egyszer tévedt el a Nagy Kerek Nemierdőben, és máris lecsapott rá a Farkas. Piroska most visszacsap! Írd meg, mit láttál a Nagy Kerek Nemierdőben.

címkék

12pont (5) akció (3) amerika (17) autó (4) bakos (7) beszámoló (7) beszédmód (48) biológia (4) botrány (4) buzizás (3) celeb (7) család (8) egyház (6) előítélet (7) erőszak (21) esélyegyenlőség (22) feminista (4) feminizmus (14) ffi (59) film (18) foci (7) gender (3) hír (67) interjú (4) irodalom (15) iszlám (3) japán (4) kép (5) kritika (26) külföld (9) kultúra (10) magyar (9) média (14) melegek (11) népszabadság (6) (98) oktatás (4) olvasónapló (5) plasztika (4) politika (17) prostituált (3) reklám (17) sport (7) szabály (7) szavazás (4) szex (14) szexista (29) sztereotípia (27) szülés (3) társadalom (62) test (6) tévé (13) transgender (5) tudomány (4) újság (9) vallás (7) videó (12) vita (4) Címkefelhő

Piroska kosarából

Utolsó kommentek

"Alapvetően állatok vagyunk" - Albert Györgyi-interjú

2007.03.13. 17:47 vl

Albert Györgyit e-mail interjút adott a Piroskának, hogy ne csak Stohl Buci szexuális képességeiről essen szó.

// Fotó: index, (c) 2002-2007 Index.hu

 

A Miért pont ők? című könyvedben rendkívül erőszakosnak láttatod a
kapcsolataidat. Tényleg ilyenek lennének a kapcsolataink?

Nem hinném, hogy a kapcsolatok túlnyomó részére jellemzőek lennének az erőszakkal, verekedéssel "színesített" epizódok, de szokatlannak, ritkának sem mondanám őket. Engem ma már nagyon nehéz meglepni, meghökkenteni.

Mennyire lehet általánosítani a könyvedet?

Semennyire.

Sokak számára fontos lehet, hogy valaki beszél a saját szexualitásáról ma Magyaroszágon?

Én elbeszéltem. A magamét, a sajátomét. Ehhez képest cca. még van 4 millió nő rajtam kívül Magyarországon. Őket -is- meg kellene kérdezni.

Vannak könyvek, amik különös hatást gyakoroltak rád a témában?

Igen. Sylvia Plath naplója, Virginia Woolf prózája, így hirtelen... Jja! És Bódis Kriszta írásai.

A depresszió ok vagy okozat?

Betegség. Ma már - szerencsére- kezelhető.

Mit tanultál  a kapcsolataidból? Lehet ezekből valami üzenetet létrehozni?

Sokat tanultam, de soha nem tudtam átvinni a tapasztalatom/tapasztalataimat a következő kapcsolatomba/kapcsolataimba. Üzenet? Mindig maradjon egyenes a gerinced és ne veszítsd el a tartásod!

Mennyire okozott problémát neked a kapcsolataid leírása? Az általad leírt férfiakhoz mégis nagyon sok érzelmi szál köt.

A probléma maga a kapcsolat volt. A leírás csak segített. Leginkább az elszakadásban.

A könyvedben túlságosan a saját kapcsolataidra koncentrálsz, a kapcsolatok jelentős része tényleg ilyen szerinted? 

Őszintén? Igen.

Mi az, amit máshogy csinálnál a párkapcsolataidban?

Egy párkapcsolathoz két ember kell, tehát te, egyedül, nem vagy elég. Mégis...Azt hiszem, a jövőben soha nem mondanám, azt, hogy igen, amikor azt gondolom, hogy: nem. És fordítva.

A szerző és a főszereplő között vajon mekkora a hasonlóság? Mennyire szépirodalom, és mennyire tényirodalom?

Nem vagyok szépíró. Újságíró vagyok, akinek idén tavasszal jelent meg a második kötete. Az egyes szám első személy stimmel. Rólam szól. Én: én vagyok.

A könyved főszereplőjének életében állandóan jelenlévő érzése az idegenség: ez mennyire igaz az életedre? Mindig idegenként mozogsz a világban?

Igen. Valószínűleg rossz időben születtem,-ez mondjuk, még vitatható-, de biztos, hogy rossz helyen. Volt rá több lehetőségem, hogy elmenjek innen: nem éltem vele. Ez is egy döntés.

A könyvben az erőszak és a testiség kapja a legnagyobb hangsúlyokat, miért? Ilyennek látod a világot?

Igen. Alapvetően állatok vagyunk, és ez sértés. Az állatok felé.

Mennyia okoz problémát szembenézni saját tested, illetve a szexualitás?

A saját testemmel, mint általában a nők 99 százaléka, nem vagyok kibékülve. Kövérnek, ráncosnak, öregnek tartom magam. Nem azt állítom, hogy ezen nem lehetne dolgozni, de szerencsére, még vannak pasik, akik nem így gondolják, nem így látnak engem.

Hogyan fogadták a könyvedet a nők? Voltak már felolvasások?

Üzleti titok, hogy húsz nappal a könyv megjelenése után hány példány fogyott el. Legyen elég annyi, hogy országos terítettségű könyvesboltok másodszor rendeltek új példányokat a Park Kiadótól. Felolvasások? Jövő héten indul az országjáró "road-show".

Az abortuszaid megrázó történetében Máté Gábort hibáztatod, de nem értettem, miért nem léptél le, és vállaltad be a gyereket?

Máté Gáborra nem emlékszem, arra viszont bizonyosan igen, hogy a nevét nem láttam leírni a könyvemben. Nem hiszek abban, hogy egy olyan gyereknek meg kell, meg szabad születnie, akit az édesapja és az édesanyja nem akar együtt, tiszta szívből, igazán.

Hogyan látod a nők helyzetét Magyarországon?

Siralmasan, és erről mi -nők- is tehetünk. De... Nem szabad feladni. Én még most sem teszem, pedig... Na, szóval... Egy ez másik történet.

18 komment

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://piroska.blog.hu/api/trackback/id/tr1443772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joco Kandurka · http://gportal.hu/portal/jkphobbi/ 2007.03.14. 11:34:57

Nem, nem vagyunk állatok, de ez még nem jelenti azt, hogy nem az állatvilágból örökölt problémamegoldási módszereket alkalmazunk. - Sajnos az emberek döntő hányada azt képzeli attól különbözik egy állattól, hogy: szőrteleníti a testét, evőeszközökkel eszik, fűrdőszobában mosakszik, nem nyersen fogyassza el a táplálékot, stb. A darazsak pl. képesek eltáncolni a mézlelőhelyhez vezető utat, a vadkacsa pl. sérültnek teteti magát úgy csalja el a rókát kicsinyeitől (nem öl és mégis életben maradnak), stb, hadd NE folytassam - RÖVÍDEN, éppen az ember NE lenne képes ölésnélkül fennmaradni, SŐT szaporodni?!!!

Joco Kandurka · http://gportal.hu/portal/jkphobbi/ 2007.03.14. 11:58:05

"Alapvetően állatok vagyunk, és ez sértés. Az állatok felé."
Kifejtenéd, mit értesz ezalat? Nos az előbbi kommentemben már jeleztem, hogy nem tartom emberhezméltónak én sem azokat az embereket, akik összetévesztik az állatot, mint olyant az emberrel, mint olyan lénnyel, aki olyan prodúkciókra is képes ma már, amilyenekre egy állat még nem képes, ezek: A testében kódolódott életösztön parancssorát nem veszi figyelembe, ősei tapasztalatát képes úgy átadni a másik embernek, írásban, álló-mozgóképben rögzítve, hogy azok még a halála után is hatnak az emberekre, mintegy túlélve azt, aki a másik ember számára is felfogható formába rögzítette azokat.
- Ma már a táplálkozásához, fennmaradásához sem szükséges, nemhogy embert, de még állatot sem leölnie, feltéve, ha emberként kíván élni, s nem állatként, ösztönszinten viselkedni ...

Joco Kandurka · http://gportal.hu/portal/jkphobbi/ 2007.03.14. 12:08:30

Az életelvételt nem tartom emberhezméltó problémamegoldásnak, azt hagyjuk meg az állatvilág problémamegoldási csúcsának, az ember ennél többre, hatékonyabb problémamegoldásra képes. Mire gondolok? Egy hallottat még egy értelmiségi sem képes befolyásolni, egy élőt annál inkább!

Fennmaradásunk leghatékonyabb, legcélravezetőbb módja, ha nélkülözhetetlen tagjai vagyunk közeli és távoli környezetünknek, jelennek, s jövőnek, például, ha olyant tudunk, amit rajtunk kivül senki más...

N.Zoli 2007.03.14. 15:38:46

Kedveltem/lem Albert Györgyit, de szerintem nem kellene a nők helyzetét illetően ennyire borúlátónak lennie.

Horváth Endréné 2007.03.15. 20:48:23

Szerintem Györgyinek nem a férfiakkal van baja, hanem sajátmagával!Jobban kéne szeretnie sajátmagát!

Kandurka · http://gportal.hu/portal/jkphobbi/ 2007.03.15. 22:24:07

"Jobban kéne szeretnie sajátmagát!" - Egyetértek. Minek kell ide ez a beírandó kódsor?! Tele a t...m vele!!!

Fekete Juszticia · http://Csendkiralyno 2007.03.16. 10:34:12

Sok nő lehet hogy azért vergődik egy szar kapcsolatban, mert nem akarnak egyedül lenni. Pedig a nulla sokkal jobb, mint egy negatív szám! Egyedül jobb, ennyi az egész. Én sokáig voltam egyedül, és amikor a legkevésbé sem érdekelt az ellenkező nem, pont akkor ragadtak volna rám a legjobban. (18-20 éves korom között). Szerintem az "igazit" csak az találhatja meg, aki önmaga is "igazi". Az egy marhaság, amit sokan mondanak, hogy egyedül félemberek vagyunk. Két egészből jöhet csak létre jó kapcsolat, szerintem. Nekünk legalábbis sikerült nyolc éve a férjemmel. Különben meg az emberek túl sokat foglalkoznak azzal, hogy milyen neműek. Tényleg nem ártana lemászni a fáról. Albert Györgyi meg jobban tenné, ha nőiesebben nézne ki, már elnézést, de ez a frizura nagyon előnytelen, nőietlen. Akik férfinak akarnak kinézni nő létükre, na pont azok tartják a férfiakat különbnek maguknál. Hiszen arra akar az ember hasonlítani, akit különbnek tart, nem?

ivadék76 2007.03.16. 22:28:29

Ha elkezdenék írni erről is, és arról is,sok lenne benne a vágatlan nyers szöveg, pláne ha a sexualitást tekintjük másodlagos témának.Ha ezt mind cenzúráznák,nemtudnám kiadni a könyvem.Ki tudja,Albert Gy.sok kudarcait,és nemtalálom önmagam című fejezete,nagyon is visszavezethető,egy ki nem elégüléshez!!!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.03.17. 21:02:53

Haggyukmáalbergyörgyit........

Deansdale 2007.03.19. 10:22:27

Kéne már új cikk a blogra, ez a meddő irodalmi vita kezd beszürkülni :)

vl · http://www.szakitshabirsz.blog.hu 2007.03.19. 10:26:37

szolgálati közlemény: most tértem vissza 1,5 hetes jövés-menésből. de újult erővel tértem vissza, bár úgy látom kedvükre cincálták egymást a felek a Forgách-ügy kapcsán. nagyon helyes.

molaris 2007.03.19. 10:34:28

Valamiért mindig is szerettem,Most is.

Joco Kandurka · http://gportal.hu/portal/jkphobbi/ 2007.03.20. 15:15:44

Fekete Juszticia · Csendkiralyno 2007.03.16. 10:34:12 - Én sem csípem a férfikinézetű hölgyeket, de ettől még viselkedhetnek nőként, ha értitek mire írom. Én speciel kimondottam igénylem a kezdeményező, aktív nőket, (utálom azt a nőt, aki csak hanyatvágja magát, s különkérvényt kell benyújtani, hogy ugyanmár mozdúljon is meg néha)ennyi.

sorin 2007.03.20. 15:23:42

Se külön nem tud élni, se együtt, se sehogy...Kár, mert a szakmáját (nem az életét) jól nyomta, amikor még nem volt ennyire kész. A pasikkal is hiba van, akik nem veszik észre, hogy mi vele (vagy más hasonló eset nőkkel) a helyzet, de elsősorban vele, mert depressziós, sajnálja magát, iszik, panaszkodik (az egy dolog, hogy van, amire) és nem tud mit kezdeni azzal, hogy itt van. Lehet bármilyen tehetséges, ha úgy mászkál, mint egy pszichológiai lótérkép...

Pözdör 2007.03.21. 13:07:15

A.Gy. egy gonosz, egoista, beszédhibás, irígy nő.
Pont.

gallicus 2007.03.22. 13:54:18

Én is beleolvastam a könyvébe ,de nem vettem meg,nekem tul drága!Igazán albert györgyis a könyv,de én nem tudok azon szörnyülködni és élvezkedni sem hogy kit hogyan tosztak meg!Aki meg ezt kiteregeti az az ő baja és szégyene!mindenesetre manapság jól el lehet adni az ilyen könyveketz,mert csak toszásról szól az összes média,meg hogy ki és hol ,kinek rakta szét a lábát!Ilyen világ van,ha már a többségnek nincs semmije sem ,mégis van mihez nyulni,ha más nem saját magához,vagy Albert Györgyihez,meg a többi ilyen cimlapon lévő dugósztárhoz!Nem vagyok sem prűd,sem szexellenes,mert ami jó egy nő és egy férfi kapcsolatában,az csodálatos tud lenni ,ha tényleg jól működik!Ha nem akkor csak gépiesen működő megszokás,melybe hamar bele lehet unni,mint ahogy Albert Györgyi is beleunhatott a sok-sok férfi kalandba!Mostmár pedig csak talán,darab,darab neki "a műsor"!A kiadók és a bulvár pedig dörzsöli a markát mert hatalmasat lehet kaszálni az ilyen sztorikból!Az agyam majdnem eldobtam akkor is mikor egy fiatal csaj elmondta hogy minden áron és Gábor Áron miket csinálna Győzikével mert az az imádottja!Hát itt tart Magyarország manapság,mi meg "habzsoljuk",már tisztelet a kivételnek az ilyet!Legalább elvonja a figyelmünket a napi kibaszásoktól a halmozódó rezsiszámlák erdejéről,a kormány és ellenzék hazudozásairól és szardobálásairól!Van helyette nekünk Albert Györgyink aki lerja hányszor és hogyan toszták meg,ki volt vele szadista,valamint Kelemen Annánk aki leirja hogy hogyan nyalták ki őt,és ő kit hányszor cumizott le!Ebből áll ma a magyar kultura,sajnos iott tartunk!Igazi Szodoma és Gomorra!DE sebaj lehet hogy a politkusaink is "gondüzőnek"szánják az ilyen "termékeket"Addig sem kell spekulálni azon hogy ki tudjuk-e fizetni jó párszor az ágy és vizitdijat!Betyár-kurva világ ez amiben ma élünk szerintem!

Sz M 2007.05.03. 10:49:03

Györgyi nem nőietlen!

Kis Viktória 2008.10.07. 12:53:30

Nyugodj békében Györgyi
süti beállítások módosítása